Etiketter

lørdag den 15. januar 2011

FALLULAH: Vandt fredag aften hovedprisen ved P3-Guld

(Gaffa) Maria Apetri bedre kendt som Fallulah vandt fredag aften hovedprisen ved P3-Guld - P3 Prisen og fik ud over æren 100.000 kroner med hjem. GAFFA fangede en lykkelig Fallulah kort efter showet var forbi.

Stort tillykke med prisen. Hvordan har du det lige nu?
- Lige nu er jeg lidt træt i hovedet. Det var meget overvældende, det der skete lige før.
Hvordan var det at modtage prisen?
- Jeg flæbede jo som en lille pige, ha-ha. Det kom rigtig meget bag på mig. Ja jeg kan faktisk ikke huske, hvad jeg sagde. Jeg takkede en masse mennesker og græd.
Fik du takket de rigtige?
Det håber jeg, ha-ha, men det var bare så overvældende.
Jeg lagde mærke til, at du sagde, du aldrig har vundet noget før...
- Nej. Jeg er altid sådan en "lige ved og næsten". Sådan en nummer to – arh det var godt nok tæt på. Men så var det åbenbart min tur til at vinde. Det var dejligt, ha-ha.
Hvad var den store drøm, da du startede som Fallulah?
- Ja, det er snart fire år siden. Det var dem her (henviser til sin P3-pris red.). At stå her og vinde P3-prisen, have en plade ude, som folk kan lide, og som jeg selv rigtig godt kan lide.
Hvad har P3 betydet for dig det sidste års tid?
- Alt vil jeg sige. De har virkelig støttet op om min musik, så der er mange mennesker, der kan høre det. Det er jo lidt alternativt på mange måder. Jeg er jo heller ikke på nogen måder blevet spillet på lokalradioer, så det har betydet meget.
For nogle dage siden blev det gjort op, at du var den mest spillede danske kunstner på P3 sidste år. Fik det dig ikke til at tro, at du nok også ville vinde i aften?
- Overhovedet ikke. Jeg tænkte: "Ej, så vinder jeg nok ikke, for nu har jeg jo fået den titel".
Nå, men hvad skal du så bruge pengene til?
- Jeg ved præcis, hvad de skal gå til. Jeg skal have et pladestudie. Jeg vil have mit eget studie og indspille min næste plade. Det skal være i København – men gerne lidt afsides. Jeg kan godt lide at få lidt fred.
Er 100.000 kroner nok til det?
- Det er hvert fald en rigtig god start.
Er der planer for et nyt album?
- Der sker så meget med udlandet lige nu, så jeg tænker ikke i næste album endnu. Mit album ("The Black Cat Neighbourhood", red.) bliver udgivet i Frankrig nu. Det er ude i Tyskland, Sverige, Norge og Finland. Grækenland... Jeg kan ikke huske dem alle sammen. Så det her år kommer jeg til at bruge meget tid på at spille i udlandet. Så jeg venter lige, til jeg har ro på igen, før jeg starter på et nyt album.
Held og lykke med udlandet og endnu engang tillykke med prisen.
Tusind tak skal du have.
Derefter smed en træt Fallulah skoene og løb ud til kæresten, der ventede i kulissen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar