Etiketter

onsdag den 3. august 2022

TikTok vil udfordre Spotify og Apple

 Artiklen blev første gang udgivet på Gaffa.dk. Dette er en redigeret version.

TikTok har lige søgt om varemærkebeskyttelse for ny app der kan streame musik

Musik er en integreret del af det sociale medie, TikTok, og mange opdager ny og spændende musik på denne platform. Det er derfor næppe heller nogen overraskelse at firmaet bag TikTok, ByteDance, har søgt om varemærkebeskyttelse i USA for navnet ’TikTok Music’.

Onlinemediet The Verge kan fortælle, at ansøgningen dækker at lade brugere købe, afspille, dele og downloade musik.

Samtidig kan brugerne også skabe, dele og anbefale spillelister, kommentere på musiknumre, og livestreame musik og video.

Det er dog ikke første gang ByteDance har været ude for at sikre sig det navn. Allerede november sidste år søgte de om varemærkebeskyttelse i Østrig.

Det betyder dog ikke at ByteDance skal ud og udvikle en helt ny streamingmotor. Siden 2020 har de streamet musik i Indien, Brasilien og Indonesia via app’en Resso, der for resten har samme funktioner som de beskriver, skal være i TikTok Music.

Der foreligger dog ingen informationer om, hvorvidt de ønsker at bruge Resso-motoren i den nye streamingtjeneste. Hvornår vi kan forvente at se TikTok Music, Europa eller USA, er der heller ingen informationer om. Men der er ingen tvivl om, at hvis de kan koble deres eksisterende enorme brugerskare sammen med en streamingtjeneste, så vil de blive en alvorlig konkurrent til Spotify, Apple Musik og flere.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar