Etiketter

onsdag den 6. april 2011

Nik & Jay pelset for 600.000 kroner


Forsikringsselskabet smækker kassen i efter tre indbrud på seks måneder i det firma, der sælger duoens merchandise
(ekstra bladet) Nik & Jay har som alle andre popstjerner også en tøjkollektion, der kan klæde deres fans på – og promovere dem selv. Men efter en bizar indbrudsbølge sidste år er stjernerne – eller mere præcist firmaet bag deres merchandise, Nexus Collection - blevet klædt grundigt af - i dobbelt forstand:
Kluns m.m. for over 600.000 kroner forsvandt ved i alt tre indbrud – henholdsvis 30. marts samt 10. og 17. september sidste år. Men da manden bag Nexus Collection, Nik & Jays nære ven og bodyguard, Thomas Thomsen, henvendte sig til sit forsikringsselskab, Alm. Brand, var kassen smækket i.
- Absurd, siger Thomas Thomsen til EB og fortsætter:
- Prøv at høre her en gang: Vi har været meget plaget af indbrud. Problemet er, at vi har haft to indbrud på en uge. Og så har vi ikke været enige med forsikringsselskabet. De har nægtet at udbetale forsikringssummen og har opsagt Nexus som kunde.
Sideløbende med forsikringsselskabets afslag på erstatning har firmaet modtaget en momsopkrævning fra Skat på de stjålne effekter.
Varer forsvandt i den blå luft
- Jeg havde et tab sidste år på 640.000 kroner, som er det krav, jeg har stillet til forsikringen, da mine varer forsvinder ud i den blå luft.
Heller ikke politiet ved, hvad der er blevet af de kostbare effekter. De er på bar bund i sagen og har valgt at stoppe efterforskningen af de tre indbrud.
- Altså vi lukker jo sagerne ned, hvis vi ikke har nogen mulighed for at finde nogle gerningsmænd, siger vicepolitikommissær Per Windolf fra Station Bellahøj i København til EB.
Pop-drengenes bestjålne ven er så rasende over forsikringsselskabets behandling af sagen, at han under selskabet en tur i pressens søgelys:
- Et eller andet sted havde jeg tænkt mig at ringe til jer alligevel, når vi var færdige med sagen. Mit forsikringsselskab Alm. Brand burde have lov til at stege efter det, de har lavet.
Thomas Thomsen har været kunde i Alm. Brand i 13 år og forsikrer over EB, at han har sit på det rene – at de tre indbrud på bare seks måneder blot er et bizart sammentræf, og at enhver antydning af, at der skulle ligge noget andet bag, er uden hold i virkeligheden.
Nik & Jay har ikke reageret på flash! henvendelse.
- Jeg synes, du skulle 'google' mit navn. Så ville du finde ud af, at jeg aldrig har været dømt for noget andet end at køre lidt for hurtigt. Jeg har en anden hudfarve end 90 procent af Danmarks befolkning, jeg er en del større, og jeg er skaldet. Så det er ikke første gang, at der er nogen, der enten beskylder mig for svindel, narkohandel eller ting i den stil - med anden etnisk baggrund lægger jeg ryg til en del.
EB har flere gange været i kontakt med Alm. Brand. Svaret har hver gang været, at man ikke ønsker at kommentere sagen og dens forløb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar