Etiketter

søndag den 29. maj 2011

Fandenivoldske Vinnie Who

  (ekstra bladet) Trangen til fornyelse og at bryde rammerne betyder alt for Vinnie Who. Men kun i musikken

Selvom Niels Bagge og sangeren Vinnie Who er en og samme person, så er de langt fra ens.

Vinnie Who, der udkom med tour-EP'en 'A Step' i maj, er aktuel med singlen 'Killer Bee' og som kan se frem til at bruge hele sommeren på danske spillesteder og festivaler, er nemlig en fandenivoldsk størrelse med trang til at bryde rammerne og gøre det uforventelige.

Niels Bagge er stik modsat.

- Jeg kan godt lide at tænke på Vinnie Who som et sted, hvor jeg bare gør, hvad der passer mig, siger Niels Bagge og fortsætter:

- Jeg tror, det er noget, jeg har brug for at gøre i musikken. For jeg er slet ikke sådan som person. Som person er jeg enormt kompromissøgende, og jeg gør en dyd ud af at få tingene til at glide. Jeg sætter ikke så mange krav. Men det gør jeg i musikken, siger han.

Lader sig ikke diktere
Her er det nemlig vigtigt for ham ikke at lade sig diktere. Ikke af andre, ikke af tendenser og slet ikke af hvad folk forventer.

- Det at følge impulser og være ærlig omkring, hvad man egentlig har lyst til, er drivkraften. Det er det, der gør, at jeg gider det her, siger han og fortsætter:

- Jeg tror helt klart, at det er der, de spændende ting sker. Det gør de ikke, hvis man ikke tør kaste sig ud i det, eller hvis man har en idé, men alligevel ikke tør følge den 100 procent, fordi man hellere vil gøre, som man plejer, eller som pladeselskabet godt kan lide. Det er ikke ting, jeg gider at tage højde for, siger han.

Navnet Vinnie Who er et eksempel på trangen til at give folk alt andet end det, de forventer.

- Vinnie kan både være en pige og en dreng. Og der er mange, der tror, det er en pige, der synger. Who er spørgsmålstegnet, det ubekendte. Og det, der kan forandres, siger Niels Bagge.

Vinnie Who optræder blandt andet på weekendens SPOT Festival og på årets Skanderborg-, Nibe- og Langelands Festival.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar